کار در ایران

درباره‌ی حقوق کار و ... این صفحه برای کارگران و زحمتکشان منتشر می‌شود ،در معرفی آن بکوشید .

کار در ایران

درباره‌ی حقوق کار و ... این صفحه برای کارگران و زحمتکشان منتشر می‌شود ،در معرفی آن بکوشید .

محمود صالحی برابر قانون باید آزاد گردد!

 

محمود صالحی کارگر ساعت 12 ظهر روز شش مهر ماه 1396  پس از انجام دیالیز او خروج از بیمارستان سقز، توسط  ماموران لباس شخصی با ارائه حکم بازداشت و به زندان مرکزی شهر سقز انتقال یافت. این در حالی است که بیمار دیالیزی پس از انجام دیالیز نیاز به استراحت دارد .

محمود علاوه بر رنج فراوانی که از بیماریهای سخت کلیوی می برد دچار ناراحتی قلبی است  و به همین خاطر در بیمارستان سقز تحت تدابیر شدید امنیتی بستری است . تدابیری که نه تنها  نیاز به آن برای زندانی بیماری با شرایط محمود صالحی موجه نیست بلکه این شیوه نگهداری بیمار بستری با پابند و دست بند خلاف کرامت انسانی و عملی ناشایست و در عین حال بنا بر قانون جرم سیاسی این رفتار خلاف قانون است .

  ادامه مطلب ...

چشم ها را باید شست ، جور دیگری باید دید! کارگران ایران هیچگاه با پوپولیسم همراهی نکردند

چشم ها را باید شست ، جور دیگری باید دید!

                                     کارگران ایران هیچگاه با پوپولیسم همراهی نکردند

اخیرا آقای حمید آصفی طی دو مقاله منتشره در اخبار روز بحث اقتصاد دانش محور را پیش کشیدند که در مقاله اول  عنوان "اقتصاد دانش بنیان ،راه برون رفت از بن بست اقتصاد " و مقاله دوم "اقتصاد دانش بنیاد توطئه نیست" با مخاطبین خود به اشتراک گذاشتند. در مورد مقاله اول انچه گفتنی است اینکه تیتر با محتوی کاملا مغایر است زیرا تیتر به نوآوری اقتصاد دانش بر و تفوق آن بر اقتصاد کاربر میپردازد. این تعریف و تفوق نوع دارایی یا سرمایه را اگر با اغماض در نگرش کالایی دیدن هر دو از سوی آقای آصفی بپذیریم و بپذیریم که این تفوق سرمایه به قول ایشان نامحسوس (یا دارایی فکری) بنا بر مجموعه متنوع تخصص و قابلیت ارتباط اجتماعی در نزد نیروی کار صاحب این امتیازات است و به این اعتبار برتری اقتصاد دانش بنیان  بر سایر اقتصاد تاکنونی(از نظر ایشان) مزیت هایی چون خلق ارزش افزوده از راه  تحقیق و کشفیات و در نتیجه تولید نرم افزار، هوشمندسازی مدار تولید، اوج بهره‌وری در صنعت و درنهایت تجاری سازی تحقیقات براساس مزیت های پیش گفته  راه برون رفت اقتصاد ایران را از بن بست به دنبال خواهد داشت .   ادامه مطلب ...