کار در ایران

درباره‌ی حقوق کار و ... این صفحه برای کارگران و زحمتکشان منتشر می‌شود ،در معرفی آن بکوشید .

کار در ایران

درباره‌ی حقوق کار و ... این صفحه برای کارگران و زحمتکشان منتشر می‌شود ،در معرفی آن بکوشید .

رد کلیات لایحه ضد کارگری "اصلاح قانون کار " و حس دوگانه "بیم و امید "در کارگران ایران !

رد کلیات لایحه ضد کارگری "اصلاح قانون کار "

و

حس دوگانه "بیم و امید "در کارگران ایران !

 

شنیده ها حاکی از این است که لایحه ضد کارگری "اصلاح قانون کار" در کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی طرح و کلیات این لایحه فاقد صلاحیت رسیدگی شناخته و رد شده است . علی القاعده  رد کلیات این لایحه در کمیسیون تخصصی و طرح آن در صحن مجلس، باید منجر به خروج دایم این لایحه از دستور کار شود! اما کارگران براساس تجربیات خود از چگونگی برخورد دولت و وزارت کار، مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اجتماعی آن در ارتباط با این لایحه طی سال های 1390 تا کنون به شدت نگران شکل گیری روند جدیدی از بلاتکلیفی این لایحه در کریدور مجلس شورای اسلامی هستند.  ببینیم ریشه این نگرانی ها در کجاست؟  

ادامه مطلب ...

یادداشت نوروزی

شعری برای همیشه :

 

من دلم می خواهد

که در این نوروز

لب تو خنده کنان

به سخن آید  و

گوید شعری

که در آن

نان و آزادی و انسان باشد!

من دلم میخواهد

که به شعر تو

کار اندیشه انسان باشد!

و کسی نان نخورد ز حراج دگری!

من دلم می خواهد که به شعر تو ترازی باشد

تا عیار همه را با همان سنجه بسنجد که:

 هیچ انسانی

 نیست بر تر ز انسان دگر

هیچ مردی ز زنی برتر نیست!

آدمی یکسان است

چه همیشه

چه هنوز !

من دلم می خواهد

عید

هم  به شعر تو سراید شادی

هم برای همگان  هدیه کند آزادی!

من به عیدانه تو می بالم.

 

عید سال 1396 را به همه زحمتکشان ، مردان و زنان و جوانان عرصه کار و پیکار شادباش می گویم . عید نوروز را به همه فرهیختگان، دانشمندان و ادیبان کشورم که دل درگرو آزادی و استقلال و شکوفایی ایران دارند تبریگ میگویم . عید نوروز به همه کسانی که برای صلح ودوستی ،آزادی و برابری و رفاه و سلامت زیست بوم همه خلق های ایران و همه مردم جهان میکوشند؛ مبارک باد.

سال 1395 با همه فراز و نشیب های آن را پشت سر نهادیم و تنها آنچه را تجربه کرده ایم به سال نو خواهیم آورد. این تجربیات گر چه برخی تلخ و برخی شیرین اما خوشبختانه آنقدر پر بار و برجسته است که میتوان به آن تجارب تکیه کرد تا چراغ بخشی از راه آینده باشند.  ادامه مطلب ...