کار در ایران

درباره‌ی حقوق کار و ... این صفحه برای کارگران و زحمتکشان منتشر می‌شود ،در معرفی آن بکوشید .

کار در ایران

درباره‌ی حقوق کار و ... این صفحه برای کارگران و زحمتکشان منتشر می‌شود ،در معرفی آن بکوشید .

آسیب شناسی تشکل های صنفی ضرورتی برای رهیابی به کارآمدی مطلوب آنهاست!

بخش دوم 

حذف بخشی از کتاب تاریخ جنبش کارگری درپای صفحاتی از آن  

آسیب زایی است  نه آسیب شناسی !

یکی از سخنرانان این گفتگوی "آسیب شناسانه" آقای جفعر عظیم زاده از جمله فعالان کارگری است که بخشی از عمر خویش را طی دو دهه اخیر به تناوب در زندان گذرانده است و طبیعی است که جامعه ما ایشان را از دغدغه مندان جنبش کارگری بشناسد و می شناسد. طبعا آنهایی که چون آقای عظیم زاده رنج زندان و محرومیت های اجتماعی را برخود هموار می کنند تا آنجا که شرایط اعم از موقعیت فردی و اجتماعی شان اجازه دهد در پی یافتن راهی درست تر از میان انواع راهها و بیراهه هایی باشند که برای آینده کارگران گشوده شده است . با این همه باید پذیرفت که هیچیک از ما از نقد بی نیاز نیستیم و اگر برخورد ونقدِخلاق ی درکار نباشد رشد اندیشه نیز می تواند دچار نوسانات و ناموزونی هایی گردد و این خود آسیبی است که بنظر در بسیاری موارد جبران ناپذیر می نماید . بهمبن منظور تلاش نگارنده برآنست تا با دیدگاه دیگری که در این نشست آقای عظیم زاده حامل آنست  ارزیابی مشفقانه ای داشته باشد . 

ادامه مطلب ...

آسیب شناسی تشکل های صنفی ضرورتی برای رهیابی به کارآمدی مطلوب آنهاست!

بخش اول

"بازتولید آسیب ، چشم پوشی از شناخت آنست"

 

اخیرا به همت "جمعی از فعالان  صنفی معلمان" در فضای مجازی و استفاده از امکان کلاپ هاووس برنامه ای با حضور تنی چند از فعالان صنفی و سیاسی برگراز شد که طی آن به بررسی و شناخت آسیب های که موجب ناکارامدی های سازمان های صنفی است ،  پرداخته شود و این بررسی "آسیب شناسانه" ادامه دار خواهد بود .

این کوشش ارجمند فعالان این حوزه انتظاراتی را دامن زده است که قطعا  این انتظارات فقط از سوی برگزار کنندگان پاسخ داده نخواهدشد و نیازمند تلاش‌های عمومی‌تر ودر عین حال تخصصی‌تری از طرف روشنفکری طبقه کارگر ایران و اندیشمندان این طبقه است .

متاسفانه به خاطر عدم دسترسی به کلاپ هاووس، امکان حضور مستقیم در این برنامه برای همگان و از جمله نگارنده وجود ندارد و ناگزیر طی فاصله ای با شنیدن صدای ضبط شده‌ی این برنامه می توان به آنچه در این باره گفته شده است آگاهی یافت.

آنچه که ازاظهارات سخنرانان و همچنین حاضرین به عنوان پرسشگر و در عین حال صاحب نظر در اولین جلسه ی این آسیب شناسی و نقد دریافت می‌شود را می توان به سه دسته تقسیم کرد :

 

ادامه مطلب ...

فاجعه ای که در دولت سیزدهم کلید خورد ه است! هشداری جدی برای کارگران شاغل و بازنشسته‌ی زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی

بنا به گزارشی از سوی حسن صادقی از اعضای تشکیلات خانه ی کارگر با کد خبری : 1123921 ۰۷:۴۸:۲۸ A  در خبر گزاری کار ایران «ایلنا» آمده است ، تفاهم نامه ای بین وزیر صمت (صنعت ، معدن و تجارت ) و وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی  موضوع حذف بیمه پردازی از سوی کارفرمایان واحد های تولیدی به سازمان تامین اجتماعی منعقد شده است . برابر با انعقاد این تفاهم نامه واحد های تولیدی از پرداخت حق بیمه کارگران به سازمان تامین اجتماعی معاف می گردند  

ادامه مطلب ...