کار در ایران

درباره‌ی حقوق کار و ... این صفحه برای کارگران و زحمتکشان منتشر می‌شود ،در معرفی آن بکوشید .

کار در ایران

درباره‌ی حقوق کار و ... این صفحه برای کارگران و زحمتکشان منتشر می‌شود ،در معرفی آن بکوشید .

چرا در روز جهانی کارگر شعار واکسیناسیون فوری، رایگان وهمگانی مهمترین شعار است ؟

فریاد درد و رنج مردم از کرونا؛ "فریاد اول ماه می "


باز هم "اول ماه می " روز جهانی کارگر از راه می‌رسد و مثل همیشه بنا به یک سنت نانوشته برای فعالان اجتماعی طبقه کارگر و زحمتکشان، دو پرسش همراه مطرح می‌شود: جنبش کارگری در سالی که گذشت چگونه بود و در سال پیش رو چه باید کرد ؟ و پس از آن هم بسیاری می گویند و می نویسند و اقداماتی را برای تحقق آنچه به نظر درست می آید انجام می دهند و در یک بارم بندی و سنجش ،کارهای شده و ناشده را به ارزیابی می نشینند و برای کرده‌ها و ناکرده‌ها قضاوت هایی صورت می گیرد و بالاخره کسانی متهم ناکرده‌ها و کسانی هم برکرسی قضا در این ارتباط حکم صادر می‌کنند و با کلیشه‌های رایج، هربخشی از پیشروان جنبش های اجتماعی کارگران و زحمتکشان را به قالب‌های ذهنی از پیش تعیین شده می رانند و آنچه باز هم مغفول و مجهول می ماند؛ "چه باید کرد " است . 

ادامه مطلب ...

در باب مطالبات کارگران و ایده اداره شورایی «که عشق آسان نمود اول، ولی افتاد مشکل‌ها!»

مطلب زیر در نشریه چشم انداز ایران  منتشر شده است  در پاسخ به دو پرسش از سوی این نشریه است  . پرسش اول در باره مطالبات جاری و کنونی کارگران و پرسش دوم هم در باره اداره شورایی که ایده ی آن عمدتا در ارتباط با موضوعات مبتلابه  نیشکر هفت تپه طرح گردیده است   از آنجا که این نشریه برای انتشار مطلب ناگزیر از کاهش متن به حد قابل انتشاری به دلیل محدودیت در صفحه بندی داشت لاجرم با حفظ مضمون اصلی نوشته برخی از توضیحات از آن حذف شده است  با این دلیل در اینجا متن ارسالی به چشم انداز را می آورم .

به نظر شما مهمترین چالش های پیش روی کارگران در سالهای پیش رو کدامست ؟

برای پاسخ به این پرسش باید دید که کارگران در حال حاضر چه مطالباتی دارند و دولت ها برای پاسخگویی به این مطالبات چه کرده یا نکرده‌اند و بر اثر بی توجهی به این مطالبات چه تبعاتی را به دنبال خواهد داشت؟

کارگران حداقل درچهار عرصه مشکل جدی دارند و در واقع چهاردسته مطالبه ی جدی دارند که به آن توجه نشده است.    ادامه مطلب ...