کار در ایران

درباره‌ی حقوق کار و ... این صفحه برای کارگران و زحمتکشان منتشر می‌شود ،در معرفی آن بکوشید .

کار در ایران

درباره‌ی حقوق کار و ... این صفحه برای کارگران و زحمتکشان منتشر می‌شود ،در معرفی آن بکوشید .

اعتصابات کارگری صنایع نفت ، افشاگر اقتصاد نئولیبرالی

از اواخر خردادماه شاهد اعتراض هایی در صنعت نفت بودیم.ابتدا باید دریافت که این اعتراض ها چگونه شکل گرفته و ریشه در چه مشکلاتی دارد؟

ابتدا سابقه و ریشه ی این اعتراضات  و مبانی شکل گیری آن را مختصرا توضیح میدهم 

سپس به مطالبات کارگران صنایع نفت به تفکیک نیروهای رسمی (پرسنل رسمی ) و نیروهای پیمانی خواهم پرداخت

و درپایان به اعتراضات کارگری در صنایع نفت وشرط موفقیت  در بدست آوردن خواسته ها و حفظ دستاوردهای آن می پردازم .

  ادامه مطلب ...

بازنشستگان تامین اجتماعی نگران تغییر جدول نظام پرداخت متمرکز مستمری ها !

پیش از ورود به موضوع، این یادداشت را تقدیم می کنم به آقای اسماعیل گرامی کارگر بازنشسته که به خاطر دفاع از حقوق صنفی خود و همقطارانش، از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ۵ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است و به اتهام ناروا و نادرستجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور " تحمل کیفرگناه ناکرده را می بیند .

 این روزها نگرانی بازنشستگان از اعلام جداول واریزی مستمری ها و احساس ناامنی از تکرار تغییر جدول پرداخت ها که به شکل‌های محتلفی در فضای مجازی و در کانال های تلگرامی این گروه از مستمری بگیران تامین اجتماعی دیده می‌شود. حقوق بگیران بازنشسته و مستمری بگبر که جز مستمری ماهانه درآمدی ندارند و بیشترین آنها مستمری حداقلی  دریافت می کتتد  همیشه این نگرانی را داشته اند که چگونه از پس هزینه های خود به ویژه هزینه های تعهد آور مانند اقساط به بانک ها و اجاره خانه و هزینه های مقرر در زمان تعیین شده برآیند. این گونه تغییرات که بدون در نظر گرفتن شرایط زندگی این دسته از حقوق بگیران صورت  گرفته است، می تواند موجبات نگرانی های بسیاری برای بازنشسته و مستمری بگیر فراهم سازد.  ادامه مطلب ...