کار در ایران

درباره‌ی حقوق کار و ... این صفحه برای کارگران و زحمتکشان منتشر می‌شود ،در معرفی آن بکوشید .

کار در ایران

درباره‌ی حقوق کار و ... این صفحه برای کارگران و زحمتکشان منتشر می‌شود ،در معرفی آن بکوشید .

مهم است که چرا اعتراض می کنی ولی مهمتر است که چه وقت و چگونه اعتراض می کنی.

شاید در طول تاریخ مبارزات مردم علیه هرگونه ستمگری تا کنون شرایطی اینگونه پیش نیامده باشد که _ناگزیری و ناچاری_ فرمانده میدان باشد . شاید هیچگاه جهان به این وسعت درگیر چنین برزخی نشده است که بیم جان برغم نان حکم راند و یا بقا_ راه چاره را در قمارِ جان برکف نهادنِ انسان نشان دهد. شاید نمونه ای از این دست که فرزند گرسنه را تاب نیاوری و برای او چاره ای هم جز فریاد عصیان نتوانی سر دهی را هیچ زمانه ای به این شدت،به خود ندیده باشد.

 این شرایط محصول دو ستمگری توامان و هم زمان است. ستمی که دشمن ذره بینی ناپیدا برانسان روامی‌دارد و ظلمی که دولتمندان حامی سود و انباشتِ سرمایه برمردم هموار می ‌کنند . این دو، تا این حد متفق و متحد شاید هیچگاه در تاریخ و به وسعت جهان _ این چنین  ستمکاری و جان ستانی نکرده اند.

  ادامه مطلب ...

به بهانه 25 تیرماه روز بهزیستی و تامین اجتماعی

بیست و پنجم تیرماه در کشورمان ایران روز بهزیستی و تامین اجتماعی» نامگذاری شده است. اگر ملاک تشکیل سازمان یا نام گذاری روزی به نام آن را، میزان اهمیت و نقش تامین اجتماعی در زندگی مردم   در جامعه هشتاد میلیونی  ایران بدانیم، بی تردید بهزیستی از آن جا که خدمت رسانی به محروم ترین اقشار جامعه را بر عهده دارد، یکی از مهم ترین و درعین حال، چالش های جدی در نظام سیاسی ایران است .آیا نهادهای دولتی به این چالش ها به سود مردم توجه داشته است ؟ 

ادامه مطلب ...

جنبش کارگری واقعیتی عریان؛ نه رویایی پنهان !

قبل از ورود به بحث علاقه مندم این نکته را یاد آور شوم که گفتگو در باره هرجنبشی اگر برپایه‌ی درک همه جانبه از شرایطی که آن جنبش در آن سیر می کند، گفتگویی ناقص و نا پاسخگو و در نهایت نارس خواهدبود.  بهمین دلیل تلاش می‌کنم پیرامون موضوع مورد نظرم به چندمورد بپردازم. این موارد را اینطور دسته‌بندی می‌کنم "

ادامه مطلب ...