کار در ایران

درباره‌ی حقوق کار و ... این صفحه برای کارگران و زحمتکشان منتشر می‌شود ،در معرفی آن بکوشید .

کار در ایران

درباره‌ی حقوق کار و ... این صفحه برای کارگران و زحمتکشان منتشر می‌شود ،در معرفی آن بکوشید .

نبرد کارگران «زغال سنگ کرمان» در دو جبهه‌ی کرونا _بورس دهشتناک است !

نبرد نابرابر کارگران «زغال سنگ کرمان» در دو جبهه‌ی کرونا _بورس را چه کسانی راه انداخته اند؟

 بنا بر گزارش خبرنگار ایلنا،   : 913745   ۱۳۹۹/۰۲/۲۵ ۲۱:۱۱:۳۷  کارگران « زغال سنگ کرمان» در ادامه اعترضات سال ۹۹، امروز (پنجشنبه، ۲۵ اردیبهشت) مقابل ساختمان شرکت، واقع در مرکز استان، تجمع کردند.

روز گذشته هم گروهی از آنها مقابل استانداری کرمان جمع شدند و خواستار ملاقات با مسئولان استان شدند. جلسه‌ای هم میان تعدادی از کارگران در استانداری برگزار و قرار شدکه پیگیری خواسته‌‌‌های حدود ۳ هزار کارگر این شرکت تسریع شود

ازخواسته‌های کارگران جلوگیری از بورسی‌شدن زغال‌سنگ کرمان به واسطه‌ی ورود‌شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی فولاد (دالاهو) به بورس است؛ چراکه برابر تصمیم مدیران این نهاد بازنشستگی قرار شد که چندشرکت متعلق به صندوق از طریق ورود به دالاهو، وارد بورس شوند تا محصولاتی همچون ذغالسنگ، کک وکنسانتره در بورس عرضه و قیمت‌گذاری شوند

همچنین خواست طرح طبقه بندی مشاغل از خواست های دیگر این کارگران است. کارگران انتظار دارند طرح طبقه‌بندی مشاغل باافزایش ضریب سختی کار از ۱.۵ به ۲ اجرا شود . 

ادامه مطلب ...

کارگران را به مسوولیت در برابر"خود طبقاتی " آگاه کنید، هر چند با امضایی اعتراضی !

"بگذار برخیرد این مردم بی لبخند _ بگذار برخیزد"


کارگران را به مسوولیت در برابر "خودِ طبقاتی " آگاه کنید، هر چند با امضایی اعتراضی !

بیش از یک ماه از تصویب حداقل دستمزد توسط دولت و کارفرمایان گذشته است. در فردای پس از این مصوبه بیانیه‌ی اعتراضی نسبت به مصوبه منتشرشد که هزاران نفر نیز آن را امضاکردند. درهمان روزها تهیه و امضا کنندگان بیانه به دلیل حمایتی مشخص از نمایندگان کارگری شورای عالی کار به جهت خودداری از امضای مصوبه مزدی، مورد نقدهایی تند و آتشین قرار گرفتند و متهم به دنباله روی و فریب کارگران شدند. عجیب آنکه به رغم این انتقادات، منتقدین کوچکترین راه حلی پیش پای کارگران ایران قرار ندادند. و عجیب‌تر آنکه امروز پس از گذشت بیش ازسی روز این نقدهای پرحرارت همچنان سلسله وار و سریالی ادامه دارد. 

ادامه مطلب ...

توضیحاتی در باره سخنان صادق کار در نشست پرسش و پاسخ تریبون سرزمین من - از: کاظم فرج الهی

توضیحاتی در باره سخنان صادق کار

در نشست پرسش و پاسخ  تریبون سرزمین من

در جمعه شب 12/02/99  مهمان برنامه پرسش و پاسخ هفتگی کانال تلگرامی "تریبون سرزمین من" آقای صادق کار بودند که ازجمله فعالان کارگری با سابقه ای هستند که تا پیش از سال 1360 در محیط های کار و صنعت به فعالیت های کارگری با هدف ایجاد تشکل های کارگری و سندیکا همت گماشته بودند. موضوع برنامه "دستمزد و تشکل " بود و بیش از دو ساعت بطول انجامید. بخشی از پرسش ها در مورد بیانیه ای بود که در اعتراض به مصوبه مزد 1399 ، در صبح روز بعد از تصویب حداقل مزد در آن شرایط تقریبا تعطیل و قرنطینه کروناییِ حاکم، در فضای مجازی تدوین شد و در فاصله کوتاهی پس از آن با بیش از 6 هزار امضا، که بیشترین آن مربوط به کارگران شاغل در محیط های کار مختلف سراسر کشور بود، منتشر شد.

ادامه مطلب ...